2/11/2011

Dakwah Kita Masih Di Karpet Merah



Handset ku berbunyi. Menandakan satu mesej masuk.

"CNY288 hantar ke 22188..Da hadiah hbat..try taw"

Dari Amirul.

Aku buat apa yang dicadangkan. Mesej ini pula yang masuk.

"T.Kasih! Nikmati PANGGILAN & SMS TANPA HAD ke semua nombor Celcom dr SEKARANG hingga 11.59mlm HARI INI. RM 2.88 telah ditolak dari akaun anda".

Peluang diambil. Aku tekad. Hari ini jugak semua kenalan aku yang bernombor Celcom akan mendapat mesej dakwah dari aku. InsyaAllah, aku yakin dapat berbuat jasa pada Islam pada Tahun Baru Cina ini.

Aku forward mesej ini pada hampir semua kenalan aku dalam handset aku. Laki2 dan perempuan. Free kan. Aku dapat dari Syahir.

"Utk renungan..
jika mesir jatuh ke tgn Ikhwanul Muslimin,sempadan Rafah mgkn akan dibuka utk pejuang Islam seluruh dunia..tak mustahil kurng setahun,negara haram Israel akan menjadi sejarah..perindu2syurga firdausi,anda bersedia merebut tiket...?
Ayuh shbt2.!
D0akan ikhwanul muslimin brjye jtuhkan h0sni mubarak..!
sebarkan sramai mgkin.."


Puas. Syukur. Terima kasih kepada Celcom kerana menyediakan perkhidmatan seperti ini. Sahabat yang menerima mesej tersebut membalas dengan kata sokongan. Lagi membuat aku rasa bersemangat.

Aku bertanya. Esok ada lagi ke pakej macam ini?

Tatkala hati telah rasa berjasa pada Islam, tatkala itulah Allah sampaikan mesej teguran.

"We gave charity to the poor 'cause
We couldn't stand their crying
We thought we paid our dues
But in fact
To ourselves we're just lying
...
My dear brothers and sisters
It's time to change inside
Open your eyes
Don't throw away what's right aside
Before the day comes
When there's nowhere to run and hide
Now ask yourself 'cause Allah's watching you

Is He satisfied?
Is Allah (s.w.t) satisfied?

Lagu favourite aku sendiri, Awaken nyanyian Maher Zain mengetuk hati aku.

Inilah dakwah kita.
Disambut dan dirai.
Tidak seperti zaman para anbiya' dan sahabat.
Bukan tidak bersyukur. Cuma, kenapa diri ini mudah rasa amal dakwah sudah diterima Allah tatkala manusia menyambut dakwah kita.
Padahal, itu menunujukkan taraf dakwah kita masih di takat rendah.
Tahap dakwah yang rendah menandakan iman kita masih rendah.


"Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum bagi Allah orang-orang yang berjihad di antara kamu, dan belum nyata orang-orang yang sabar"? (Surah Ali-Imran 3:142)

to be continued...



1 comment:

Kipas said...

i'm still waiting for the change. ikhwanul muslimin now has power.

Teman Maya